Obchodné podmienky
Tieto obchodné podmienky a webové stránky boli preložené aj do iných jazykov, avšak česká verzia je pôvodná a právne záväzná. Všetky ostatné jazykové verzie sú iba prekladmi s informatívnym účelom. Ak dôjde k rozporu medzi pôvodnými českými obchodnými podmienkami a akýmkoľvek iným prekladom, platí pôvodná česká verzia obchodných podmienok.
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) predajcu šperkov obchodnej značky Buka Jewelry® alternatívne zastúpeného:
- obchodnou spoločnosťou Buka Jewelry, s.r. o., ktorá je výrobcom a dovozcom šperkov, vlastníkom registrované obchodnej značky Buka Jewelry® a ktorá je súčasne predajcom šperkov v kamennom obchode na adrese Ke Stírce 338/51, 182 00, Praha 8, Česká republika, identifikačné číslo: 04909577, dičdph: CZ04909577, zapísaná v obchodnom registri vedenom pri registrovom súde v Prahe, oddiel C, vložka 255520. Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty v Českej republike.
- dcérskou obchodnou spoločnosťou Mutiara Pearl, s.r.o., so sídlom: Ke Stírce 338/51, 182 00, Praha 8 identifikačné číslo: 19446446, dič: CZ19446446, zapísaná v obchodnom registri vedenom pri registrovom súde v Prahe, oddiel C, vložka 386726, ktorá je prevádzkovateľom internetového obchodu prostredníctvom webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie obchodu“) umiestnenej na adrese www.buka. cz a na jejich medzinárodnych mutáciách (ďalej len „webová stránka“) a výhradným predajcom šperkov značky Buka Jewelry® pre krajiny Európskej únie. Predávajúci nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty.
(ďalej len „predávajúci“) upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občiansky zákonník (ďalej len „občiansky zákonník“) vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatvorenej medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho.
1.2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.
1.3. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dohodnúť v kúpnej zmluve. Odlišné ustanovenia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v českom jazyku. Kúpna zmluva môže byť uzavretá v českom jazyku. Tieto obchodné podmienky a webové stránky boli preložené do ďalších jazykov, avšak česká verzia je pôvodná a právne záväzná. Všetky ostatné jazykové verzie sú iba prekladmi s informatívnym účelom. Ak dôjde k rozporu medzi pôvodnými českými obchodnými podmienkami a akýmkoľvek iným prekladom, platí pôvodná česká verzia obchodných podmienok.
1.5. Predávajúci môže zmeniť alebo doplniť znenie obchodných podmienok. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas platnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
1.6. Obchodná značka Buka Jewelry® je ochranná známka registrovaná v EÚ, k jej používaniu majú práva výhradne tie spoločnosti, ktoré zastupujú túto obchodnú značku a sú výslovne uvedené v odseku 1.1. týchto obchodných podmienok.
1.7. Pod obchodní značkou Buka Jewelry® predajca predáva tovar typu: šperky, darčekové balenia, komponenty k šperkom a zároveň zabezpečuje služby spojené s prepravou tovaru, opravami, čistením a výrobou šperkov na zákazku.
2. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
2.1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len „užívateľský účet“). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru tiež bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akýchkoľvek ich zmenách povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
2.3. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o informáciách potrebných na prístup k svojmu užívateľskému účtu.
2.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie užívateľského účtu tretím osobám.
2.5. Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, a to najmä v prípade, ak kupujúci svoj používateľský účet nevyužíva dlhšie ako 365 dní, alebo v prípade, ak kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
2.6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, resp. nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
3. UZAVRETIE KUPNEJ ZMLUVY
3.1. Všetka prezentácia tovaru umiestnená na webovom rozhraní obchodu má informatívny charakter a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu týkajúcu sa tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka Českej republiky sa neuplatňuje.
3.2. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivých tovarov a nákladov na vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený bežnou poštovou cestou. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, počas ktorej sú zobrazené na webovom rozhraní obchodu. Ceny tovaru sú/nie sú prispôsobené osobe kupujúceho na základe automatizovaného rozhodovania. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
3.3. Webové rozhranie obchodu obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru, ako aj o spôsobe a čase dodania tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v webovom rozhraní obchodu platia len v prípadoch, keď je tovar doručovaný na území Českej republiky, Slovenska, Maďarska, Rumunska, Poľska, Nemecka, Rakúska. V prípade, že predávajúci ponúka dopravu tovaru zadarmo, je podmienkou vzniku práva na bezplatnú dopravu tovaru na strane kupujúceho zaplatenie minimálnej celkovej kúpnej ceny prepravovaného tovaru vo výške stanovenej v internetovom rozhraní obchodu. V prípade, že dôjde k čiastočnému odstúpeniu od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho a celková kúpna cena tovaru, pri ktorom nedošlo k odstúpeniu od zmluvy zo strany kupujúceho, nedosahuje minimálnu výšku, ktorá je potrebná na vznik nároku na dopravu tovaru zadarmo podľa predchádzajúcej vety, nárok kupujúceho na dopravu tovaru zadarmo zaniká a kupujúci je povinný uhradiť predávajúcemu dopravu tovaru.
3.4. Na objednávku tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár v webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
3.4.1. objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
3.4.2. spôsobu úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednaného tovaru a
3.4.3. informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako „objednávka“).
3.5. Pred odoslaním objednávky predávajúcemu má kupujúci možnosť skontrolovať a zmeniť údaje, ktoré vložil do objednávky, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zistiť a opraviť chyby, ktoré vznikli pri zadávaní údajov do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po prijatí objednávky potvrdí jej prijatie kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom rozhraní alebo v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“).
3.6. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne alebo telefonicky).
3.7. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktorú predávajúci zašle kupujúcemu elektronickou poštou na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
3.8. Kupujúci súhlasí s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady, ktoré kupujúcemu vzniknú pri použití prostriedkov diaľkovej komunikácie v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory), hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
3.9. Ak je kupujúci veľkoobchodným odberateľom a partnerom predávajúceho a preberá zoznam tovaru od predávajúceho v dátovej forme, je kupujúci povinný aktualizovať preberané údaje, ktoré zverejňuje na svojej strane (e-shop, webové stránky alebo inde) minimálne 1x denne. Predávajúci sa zaväzuje prenášať v dátovom kanáli iba online údaje, t. j. všetky vykonané zmeny sa prejavia v dátovom kanáli (feede) ihneď po ich zmene na webovej stránke predávajúceho. Veľkoobchodný odberateľ uzatvára kúpnu zmluvu s predávajúcim podľa bodu 3 tejto zmluvy a uhradí cenu, ktorá je pre neho dostupná na webovom rozhraní portálu. Ak sa v prevzatých údajoch objavia nezrovnalosti s údajmi uvedenými na webovom rozhraní portálu (ceny, obrázky, parametre tovaru), platia vždy údaje uvedené na webovom rozhraní portálu.
4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1. Kupujúci môže zaplatiť predávajúcemu cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy nasledujúcimi spôsobmi:
v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke;
– v hotovosti na dobírku v mieste určenom kupujúcim v objednávke;
– bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho uvedený v objednávke alebo faktúre (ďalej len „účet predávajúceho");
– bezhotovostne prostredníctvom platobného systému;
– bezhotovostne platobnou kartou.
4.2. Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Pokiaľ nie je výslovne uvedené inak, kúpnou cenou sa rozumejú aj náklady spojené s dodaním tovaru.
4.3. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu ani inú podobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie článku 4.6 obchodných podmienok týkajúce sa povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.
4.4. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do siedmich dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
4.5. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený v okamihu pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.
4.6. Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že kupujúci dodatočne nepotvrdí objednávku (čl. 3.6), požadovať zaplatenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa neuplatňuje.
4.7. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné kombinovať.
4.8. Ak je to v obchodnom styku bežné alebo ak to stanovujú všeobecne záväzné právne predpisy, predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru týkajúcu sa platieb vykonaných na základe kúpnej zmluvy. Daňový doklad – faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po zaplatení ceny tovaru a zašle ju v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.
5. ODSTÚPENIE OD KUPNEJ ZMLUVY
5.1. Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovení § 1837 občianskeho zákonníka nie je možné okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke:
5.1.1. tovaru vyrobeného podľa požiadaviek kupujúceho alebo prispôsobeného jeho osobným potrebám,
5.1.2. tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, alebo tovaru s krátkou dobou spotreby, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní vzhľadom na svoju povahu nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
5.1.3. tovaru v zapečatenom obale, ktorý z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov nie je vhodné vrátiť po tom, ako ho kupujúci porušil, a
5.1.4. zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačového programu v zapečatenom obale, ak ho kupujúci porušil.
5.2. Ak sa nejedná o prípad uvedený v čl. 5.1 obchodných podmienok alebo iný prípad, keď nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy, má kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 a ods. 2 občianskeho zákonníka právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to do štrnástich (14) dní odo dňa, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba odlišná od dopravcu prevezme tovar, alebo:
5.2.1. posledný kus tovaru, ak kupujúci objedná v rámci jednej objednávky viac kusov tovaru, ktoré sa dodávajú samostatne,
5.2.2. poslednú položku alebo časť dodávky tovaru pozostávajúceho z viacerých položiek alebo častí, alebo
5.2.3. prvú dodávku tovaru, ak je v zmluve dohodnutá pravidelná dodávka tovaru po dohodnutú dobu.
5.3. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť zaslané predávajúcemu v lehote uvedenej v čl. 5.2 obchodných podmienok. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci použiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zaslať okrem iného na adresu prevádzky predávajúceho alebo na e-mailovú adresu predávajúceho odstoupeni@buka.cz. Tu nájdete vzor odstúpenia od zmluvy.
5.4. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Kupujúci zašle alebo odovzdá tovar predávajúcemu späť bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy, pokiaľ mu predávajúci nenavrhol, že si tovar vyzdvihne sám. Lehota podľa predchádzajúcej vety je dodržaná, ak kupujúci odošle tovar pred jej uplynutím. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v prípade, ak tovar nemožno vrátiť bežnou poštovou cestou vzhľadom na jeho povahu.
5.6. Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
5.7. V prípadoch, keď má kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, je predávajúci tiež oprávnený kedykoľvek odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to až do prevzatia tovaru kupujúcim. V takom prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
5.8. Ak je spolu s tovarom poskytnutý kupujúcemu dar, darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzavretá s rozvazovacou podmienkou, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho darovacia zmluva týkajúca sa takéhoto daru stráca platnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom vrátiť predávajúcemu aj poskytnutý dar.
6. PREPRAVA A DODANIE TOVARU
6.1. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
6.2. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, kupujúci je povinný tovar pri dodaní prevziať.
6.3. Ak je z dôvodov na strane kupujúceho potrebné tovar doručiť opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, kupujúci je povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručením tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
6.4. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad to bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
6.5. Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upravovať osobitné dodacie podmienky predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA
7.1. Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov).
7.2. Ak je predmetom kúpy hmotná hnuteľná vec, ktorá je prepojená s digitálnym obsahom alebo službou digitálneho obsahu takým spôsobom, že bez nich by nemohla plniť svoje funkcie (ďalej len „vec s digitálnymi vlastnosťami“), ustanovenia týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vady sa vzťahujú aj na poskytovanie digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu, aj keď ich poskytuje tretia osoba. To neplatí, ak z obsahu kúpnej zmluvy a z povahy veci jasne vyplýva, že sú poskytované samostatne.
7.3. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že vec pri prevzatí nemá vady. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že vec:
7.3.1. zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam,
7.3.2. je vhodná na účel, na ktorý ju kupujúci požaduje a s ktorým predávajúci súhlasil, a
7.3.3. je dodaná s dohodnutým príslušenstvom a návodom na použitie, vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu.
7.4. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že okrem dohodnutých vlastností:
7.4.1. vec je vhodná na účel, na ktorý sa veci tohto druhu zvyčajne používajú, aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania daného odvetvia, ak neexistujú technické normy,
7.4.2. vec svojím množstvom, kvalitou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá bežným vlastnostiam vecí toho istého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia predajcu alebo inej osoby v tom istom zmluvnom reťazci, najmä prostredníctvom reklamy alebo označenia, pokiaľ predávajúci nepreukáže, že o tom nevedel alebo že v čase uzavretia kúpnej zmluvy bolo upravené aspoň porovnateľným spôsobom, ako bolo vykonané, alebo že nemohlo ovplyvniť rozhodnutie o kúpe,
7.4.3. vec je dodaná s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a
7.4.4. vec zodpovedá kvalite alebo prevedeniu vzorky alebo predlohy, ktorú predávajúci poskytol kupujúcemu pred uzavretím kúpnej zmluvy.
7.5. Ustanovenie článku 7.4 obchodných podmienok sa neuplatňuje v prípade, ak predávajúci pred uzavretím kúpnej zmluvy osobitne upozornil kupujúceho, že niektorá vlastnosť veci sa líši, a kupujúci s tým pri uzavretí kúpnej zmluvy výslovne súhlasil.
7.6. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu aj za vadu spôsobenú nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ktorú podľa kúpnej zmluvy vykonal predávajúci alebo na jeho zodpovednosť. To platí aj v prípade, že montáž alebo inštalácia bola vykonaná kupujúcim a vada vznikla v dôsledku nedostatku v návode, ktorý k nej poskytol predávajúci alebo poskytovateľ digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu, ak ide o vec s digitálnymi vlastnosťami.
7.7. Ak sa vada prejaví v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí, pokiaľ to nevylučuje povaha veci alebo vady. Táto lehota neplynie počas doby, počas ktorej kupujúci nemôže vec používať, ak vadu oprávnene reklamoval.
7.8. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi vlastnosťami, predávajúci zabezpečí, aby boli kupujúcemu poskytované dohodnuté aktualizácie digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu. Okrem dohodnutých aktualizácií predávajúci zabezpečí, aby kupujúcemu boli poskytované aktualizácie, ktoré sú nevyhnutné na to, aby si vec po prevzatí zachovala vlastnosti podľa článku 7.3 a článku 7.4 obchodných podmienok, a aby bol na ich dostupnosť upozornený
7.8.1. počas dvoch rokov, ak sa podľa kúpnej zmluvy má digitálny obsah alebo digitálna služba poskytovať sústavne počas určitého obdobia, a ak je dohodnuté poskytovanie na obdobie dlhšie ako dva roky, počas celého tohto obdobia,
7.8.2. počas obdobia, ktoré kupujúci môže rozumne očakávať, ak sa podľa kúpnej zmluvy má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu poskytovať jednorazovo; to sa posúdi podľa druhu a účelu veci, povahy digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a s prihliadnutím na okolnosti pri uzavretí kúpnej zmluvy a povahu záväzku.
7.9. Ustanovenie článku 7.8 obchodných podmienok neplatí v prípade, že predávajúci kupujúceho pred uzavretím kúpnej zmluvy osobitne upozornil, že aktualizácie nebudú poskytované a kupujúci s tým pri uzavretí kúpnej zmluvy výslovne súhlasil.
7.10. Ak kupujúci neuskutočnil aktualizáciu v primeranom čase, nemá práva vyplývajúce z vady, ktorá vznikla výlučne v dôsledku neuskutočnenia aktualizácie. To neplatí v prípade, ak kupujúci nebol upozornený na aktualizáciu alebo na dôsledky jej neuskutočnenia, alebo ak aktualizáciu neuskutočnil alebo ju uskutočnil nesprávne v dôsledku nedostatkov v návode. Ak majú byť podľa kúpnej zmluvy digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu poskytované sústavne po určitú dobu a ak sa vada prejaví alebo vyskytne v čase podľa čl. 7.8.1 a čl. 7.8.2 obchodných podmienok, má sa za to, že digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu sú poskytované vadne.
7.11. Kupujúci môže reklamovať vadu, ktorá sa prejaví na veci v lehote dvoch rokov od prevzatia. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi vlastnosťami a ak má byť podľa kúpnej zmluvy digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu poskytovaná sústavne počas určitého obdobia, kupujúci môže reklamovať vadu, ktorá sa na nich vyskytne alebo prejaví v lehote dvoch rokov od prevzatia. Ak má byť plnenie poskytované po dobu dlhšiu ako dva roky, kupujúci má právo na reklamáciu vady, ktorá sa vyskytne alebo prejaví v tomto období. Ak kupujúci oprávnene reklamoval vadu predávajúcemu, lehota na reklamáciu vady veci neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže vec používať.
7.12. Ak má vec vadu, kupujúci môže požadovať jej odstránenie. Podľa svojho výberu môže požadovať dodanie novej veci bez vady alebo opravu veci, pokiaľ nie je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný; to sa posúdi najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a to, či môže byť druhým spôsobom vada odstránená bez značných ťažkostí pre kupujúceho. Predávajúci môže odmietnuť odstrániť vadu, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné, najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady.
7.13. Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po jej oznámení tak, aby tým kupujúcemu nespôsobil značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha veci a účel, na ktorý kupujúci vec kúpil. Na účely odstránenia vady predávajúci prevezme vec na vlastné náklady. Ak to vyžaduje demontáž veci, ktorej montáž bola vykonaná v súlade s povahou a účelom veci predtým, ako sa vada prejavila, predávajúci vykoná demontáž vadnej veci a montáž opravenej alebo novej veci, alebo uhradí náklady s tým spojené.
7.14. Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak:
7.14.1. predávajúci odmietol odstrániť vadu alebo ju neodstránil v súlade s článkom 7.13 obchodných podmienok,
7.14.2. vada sa prejavuje opakovane,
7.14.3. vada predstavuje podstatné porušenie kúpnej zmluvy, alebo
7.14.4. z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.
7.15. Ak je vada veci nepodstatná, kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy (v zmysle článku 7.14 obchodných podmienok); vada veci sa nepovažuje za nepodstatnú. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po tom, ako dostane vec alebo mu kupujúci preukáže, že vec odoslal.
7.16. Vadu je možné reklamovať u predávajúceho, od ktorého bola vec zakúpená. Ak je však na opravu určená iná osoba, ktorá sa nachádza v mieste predávajúceho alebo v mieste bližšom kupujúcemu, kupujúci reklamuje vadu u osoby určenej na vykonanie opravy.
7.17. Okrem prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba, je predávajúci povinný prijať reklamáciu v ktoromkoľvek prevádzkovom zariadení, v ktorom je možné reklamáciu prijať s ohľadom na sortiment predávaných výrobkov alebo poskytovaných služieb, prípadne aj vo svojom sídle. Predávajúci je povinný kupujúcemu pri uplatnení reklamácie vydať písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, jej obsah, spôsob vybavovania reklamácie, ktorý kupujúci požaduje, a kontaktné údaje kupujúceho na účely poskytnutia informácií o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
7.18. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a kupujúci o tom musí byť informovaný najneskôr do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú na dlhšej lehote. Ak je predmetom záväzku poskytnutie digitálneho obsahu, vrátane digitálneho obsahu dodaného na hmotnom nosiči, alebo služby digitálneho obsahu, reklamácia musí byť vybavená v primeranej lehote s ohľadom na povahu digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a na účel, na ktorý ju kupujúci požadoval.
7.19. Po marnom uplynutí lhůty podle čl. 7.18 obchodních podmínek může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
7.20. Predávajúci je povinný vydávať kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavovania reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a jej trvaní, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
7.21. Práva vyplývajúce zo zodpovednosti za vady tovaru môže kupujúci konkrétne uplatniť najmä osobne na adrese Ke Stírce 338/51, 18200, Praha 8, telefonicky na čísle +420222521251 alebo elektronickou poštou na adreseeshop@buka.cz.
7.22. Kto má právo z vadného plnenia, má nárok aj na náhradu nákladov účelne vynaložených pri uplatnení tohto práva. Ak však kupujúci neuplatní právo na náhradu do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je potrebné vytknúť vadu, súd právo neprizná, ak predávajúci namietne, že právo na náhradu nebolo uplatnené včas.
7.23. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môže upravovať reklamčný poriadok predávajúceho.
7.24. Predávajúci alebo iná osoba môže kupujúcemu poskytnúť nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnenia aj záruku za kvalitu.
8. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
8.1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
8.2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení § 1826 ods. 1 písm. e) občianskeho zákonníka.
8.3. Predávajúci vybavuje sťažnosti spotrebiteľov prostredníctvom elektronickej pošty. Sťažnosti je možné zasielať na elektronickú adresu predávajúceho. Informácie o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho. Predávajúci nestanovil žiadne iné pravidlá vybavovania sťažností.
8.4. Pre mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodní inspekce (Česká obchodná inšpekcia) so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pre riešenie sporov online, ktorá sa nachádza na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr, je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim vyplývajúcich z kúpnej zmluvy.
8.5. Európske spotrebiteľské centrum Česká republika so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. máj 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).
8.6. Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodní inspekce vykonáva v vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.
8.7. Kupujúci týmto preberá na seba riziko zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 občianskeho zákonníka.
9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
9.1.Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „nariadenie GDPR“) v súvislosti so spracúvaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej zmluvy, na účely rokovania o kúpnej zmluve a na účely plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu.
10. ZASILANIE OBCHODNÝCH SDELENÍ A UKLADANIE COOKIES
10.1. Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií týkajúcich sa tovaru, služieb alebo podniku predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu kupujúceho. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle článku 13 nariadenia GDPR týkajúcu sa spracovania osobných údajov kupujúceho na účely zasielania obchodných oznámení predávajúci plní prostredníctvom osobitného dokumentu.
10.2. Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. cookies na svojom počítači. V prípade, že je možné uskutočniť nákup na webovej stránke a plniť záväzky predávajúceho vyplývajúce z kúpnej zmluvy bez ukladania tzv. cookies na počítači kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
11. DORUČOVANIE
11.1. Kupujúcemu môžu byť doručované na elektronickú adresu kupujúceho.
12. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
12.1. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dohodli, že vzťah sa riadi českým právom. Voľbou práva podľa predchádzajúcej vety nie je kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, zbavený ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku, od ktorých nie je možné zmluvne odbočiť a ktoré by v prípade neexistencie voľby práva inak platili podľa ustanovení čl. 6 ods. 1 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 z 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzkové vzťahy (Rím I).
12.2. Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatného ustanovenia nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa čo najviac približuje neplatnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnenia kúpnej zmluvy alebo obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
12.3. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
12.4. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
12.5. Kontaktné údaje predávajúceho:
Pre zákazníkov webových stránok (e-shopu) z CZ, SK, HU, RO, PL, DE, AT, ES, FR, IE: Mutiara Pearl s.r.o., Ke Stírce 338/51, 182 00, Praha 8, e-mailová adresa: support@bukajewelry.com, telefón: +420 222 521 250.
Pre zákazníkov kamenného obchodu v Prahe: Buka Jewelry, s.r.o., Ke Stírce 338/51, 182 00, Praha 8, e-mailová adresa: eshop@buka.cz, telefón: +420 222 521 250.
V Prahe dňa 01. 06. 2025

